Coronavirus - FAQ
Op deze pagina vindt u antwoorden op de meest voorkomende vragen die aan het Consulaat worden gesteld over de COVID-19-situatie.
1. Consulaire activiteiten
Is het Consulaat open?
Vanwege de gezondheidssituatie en de richtlijnen van de regering van Quebec is het Consulaat-generaal van België in Montreal enkel op afspraak toegankelijk. De administratieve procedures voor paspoorten en visa vereisen dat u online een afspraak maakt. Inzake tenlastenemingen voor een derdelands student worden aanvragen alleen op afstand behandeld.
Voor het maken van een afspraak nodigen wij u uit om de volgende pagina's te raadplegen:
- Voor paspoort- en eID-aanvragen: maak een afspraak
- Voor visa: zie rubriek C van onze pagina over dit onderwerp. Afhankelijk van het type visum dat u nodig heeft, wordt uitgelegd hoe u een afspraak kunt maken.
Hoe kan ik mijn paspoort vernieuwen?
Om een nieuwe paspoort aan te vragen of uw huidige passpoort te vernieuwen, moet u zelf een afspraak maken via ons online platform. Medewerkers van het Consulaat-generaal geven geen afspraak. Voor meer informatie kunt u de rubriek "Paspoort aanvragen in Montreal" raadplegen.
Om uw nieuwe paspoort op te halen, nodigen wij u uit om een afspraak te maken met de paspoortdienst van het Consulaat-generaal in Montreal. Tijdens uw bezoek dient u een identiteitsbewijs mee te nemen.
Is het mogelijk om een visum te verkrijgen om naar België te reizen?
Visumaanvragers moeten zich aanmelden in overeenstemming met de instructies op onze website.
2. Reizen naar Canada
We nodigen u uit om onze pagina Op reis in Canada te bezoeken voor meer informatie.
3. Reizen naar België
We nodigen u uit om onze pagina Naar België komen te bezoeken voor meer informatie.