Ambassade en Consulaten van België in Canada
Home Coronavirus - FAQ

Coronavirus - FAQ

Op deze pagina vindt u antwoorden op de meest voorkomende vragen die aan het Consulaat worden gesteld over de COVID-19-situatie.

1. Consulaire activiteiten

Is het Consulaat open?

Vanwege de gezondheidssituatie en de richtlijnen van de regering van Quebec is het Consulaat-generaal van België in Montreal enkel op afspraak toegankelijk. De administratieve procedures voor paspoorten en visa vereisen dat u online een afspraak maakt. Inzake tenlastenemingen voor een derdelands student worden aanvragen alleen op afstand behandeld.

Voor het maken van een afspraak nodigen wij u uit om de volgende pagina's te raadplegen:

Hoe kan ik mijn paspoort vernieuwen?

Om een nieuwe paspoort aan te vragen of uw huidige passpoort te vernieuwen, moet u zelf een afspraak maken via ons online platform. Medewerkers van het Consulaat-generaal geven geen afspraak. Voor meer informatie kunt u de rubriek "Paspoort aanvragen in Montreal" raadplegen.

Om uw nieuwe paspoort op te halen, nodigen wij u uit om een afspraak te maken met de paspoortdienst van het Consulaat-generaal in Montreal. Tijdens uw bezoek dient u een identiteitsbewijs mee te nemen.

Is het mogelijk om een visum te verkrijgen om naar België te reizen?

Visumaanvragers moeten zich aanmelden in overeenstemming met de instructies op onze website.

2. Reizen naar Canada

We nodigen u uit om onze pagina Op reis in Canada te bezoeken voor meer informatie.

3. Reizen naar België

We nodigen u uit om onze pagina Naar België komen te bezoeken voor meer informatie.